ﱐ
כניסה
הרשמה
למנויים ומשתמשים חדשים
מנוי חינם
לחברי לשכת עורכי הדין
אינדקס עורכי דין
פסיקה
המגזין
טפסים
פסקדין Live
משאלים
שירותים משפטיים
פורום עורכי דין
עוד
מדורים נוספים
דיני חוזים
מומחים לדין הזר
ייפוי כוח מתמשך
משפט מסחרי
ניכור הורי
דיני עבודה
תביעות ביטוח ונזקי רכוש
פלילי
מקרקעין ונדל"ן
דיני צרכנות ותיירות
בנקים
קניין רוחני
דיני משפחה
דיני חברות
הוצאה לפועל
רשלנות רפואית
נזקי גוף ותאונות
מיסים
תעבורה
צבא ומשרד הבטחון
ביטוח לאומי
תמ"א 38
לשון הרע
חדלות פירעון
אזרחויות ואשרות
ירושות וצוואות
כללי
מחשבונים משפטיים
הרשמה לניוזלטר
שירותים משפטיים
מיטב נותני השירותים המשפטיים לעורכי דין, המומחים המשפטיים של פסקדין.
חיפוש פסיקה
מחפש פסק דין? מנוע החיפוש של פסקדין מכיל אלפי פסקי דין במגוון תחומים.
מיקומך באתר:
עמוד ראשי
>>
חקיקה
>>
חוק הרשות לשיקום האסיר, התשמ"ג-1983 - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
עורכי דין בתחום
אזרחויות ואשרות
אזרחות זרה ודרכון זר
אשרות עבודה
ביטוח לאומי
גישור ובוררויות
דיני חברות
דיני חוזים
דיני משפחה
דיני ספורט
דיני עבודה
דיני צרכנות ותיירות
דיני תעופה
הדין האמריקאי
הוצאה לפועל
חוקתי ומנהלי
ייפוי כוח מתמשך
ירושות וצוואות
לשון הרע
מומחים לדין הזר
מטבעות דיגיטליים
מיסים
מקרקעין ונדל"ן
משפט מסחרי
נוטריון
נזקי גוף ותאונות
פלילי
פשיטת רגל
צבא ומשרד הבטחון
קניין רוחני
רשלנות רפואית
תביעות ביטוח ונזקי רכוש
תביעות ייצוגיות
תמ"א 38
תעבורה
תקשורת ואינטרנט
|
בחר אזור
אזור המרכז
אזור הצפון
אזור הדרום
אזור השפלה והסביבה
ירושלים והסביבה
אזור השרון והסביבה
יהודה ושומרון
אילת
חיפה והקריות
|
דיני חוזים
מומחים לדין הזר
ייפוי כוח מתמשך
משפט מסחרי
ניכור הורי
דיני עבודה
תביעות ביטוח ונזקי רכוש
פלילי
מקרקעין ונדל"ן
דיני צרכנות ותיירות
בנקים
קניין רוחני
דיני משפחה
דיני חברות
הוצאה לפועל
רשלנות רפואית
נזקי גוף ותאונות
מיסים
תעבורה
צבא ומשרד הבטחון
ביטוח לאומי
תמ"א 38
לשון הרע
חדלות פירעון
אזרחויות ואשרות
ירושות וצוואות
חוק הרשות לשיקום האסיר, התשמ"ג-1983
חוק הרשות לשיקום האסיר, התשמ"ג-1983 1
1. הגדרות
בחוק זה -
"אסיר" - מי ששוחרר כדין ממאסר;
"המועצה" - מועצת הרשות שנתמנתה לפי סעיף 10;
"המינהלה" - מינהלת הרשות שנתמנתה לפי סעיף 18;
"הרשות" - הרשות לשיקום האסיר המוקמת לפי חוק זה;
"השר" - שר העבודה והרווחה.
2. תחולה
(א) חוק זה יחול לגבי אסיר שפנה לרשות בדרך שנקבעה תוך שנה מיום שחרורו ממאסר, וערב פנייתו היה רשום במרשם האוכלוסין לפי חוק מרשם האוכלוסין, התשכ"ה-1965, והתגורר בישראל, יהודה והשומרון או חבל עזה.
(ב) לענין סעיף קטן (א) יראו מי שהופנה לרשות על ידי גוף שנקבע לענין זה על ידה, כמי שפנה אליה.
(ג) הרשות רשאית להאריך את התקופה האמורה בסעיף קטן (א), בהתאם לכללים שייקבעו כאמור בסעיף 4.
3. הקמת הרשות (תיקון: מס' 2- תשע"א)
מוקמת בזה רשות לשיקום האסיר שתפקידיה יהיו:
(1) לגבש מדיניות שיקום לאסירים, ובכלל זה מדיניות שיקום לאוכלוסיות אסירים מיוחדות;
(2) להכין, בתיאום עם שירות בתי הסוהר, תכניות שיקום לאסירים לקראת שחרורם, ולהפעילן לאחר שחרורם בתיאום, במידת הצורך, עם שירות המבחן למבוגרים;
(3) לפעול לקליטת אסירים ולשיקומם בקהילה, לרבות בתחומי התעסוקה, הכשרה מקצועית, הבטחת הכנסה, דיור ושירותי בריאות, וכן לשמש כגורם מקצועי מתאם לגבי עברייני מין שהשתחררו או שעומדים להשתחרר ממאסר בפועל או מאשפוז, בהתאם להוראות חוק הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין, התשס"ו - 2006;
(4) ליזום הקמתם ופיתוחם של שירותי עזר לשיקום האסיר, לרבות שירותי הכוונה וייעוץ;
(5) לסייע למשפחות האסירים בעת המאסר ואחריו באמצעות הלשכות לשירותים חברתיים שליד הרשויות המקומיות וגופים אחרים;
(6) לתאם בין משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים אחרים בנושאים הקשורים בשיקום האסיר;
(7) לעודד פעילות התנדבותית בקרב יחידים וגופים בתחום שיקום האסיר, להדריכם ולהנחותם;
(8) לפקח על גופים מתנדבים העוסקים בשיקום האסיר ולקבוע כללים להקצבות מתקציב הרשות לגופים אלה;
(9) להציע חקיקה וליזום מחקרים בתחום פעילותה של הרשות;
(10) לפעול להגברת המודעות הציבורית לבעיית שיקום האסיר.
4. כללים לדרכי טיפול באסירים
השר, לאחר התייעצות במועצה ובאישור ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, יקבע כללים לטיפולה של הרשות באסירים, ובין היתר רשאי הוא לקבוע דרכי פעולה לענין סעיף 3(3) וכן סייגים ומבחנים לטיפול באסירים, בין דרך כלל ובין לפי סוגי אסירים.
5. הרשות - תאגיד
הרשות היא תאגיד.
6. מקום מושב הרשות
מקום מושבה של הרשות הוא ירושלים
7. הרשות - גוף מבוקר
הרשות תהיה גוף מבוקר כמשמעותו בסעיף 9(2) לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 (נוסח משולב).
8. פטור ממיסים
לענין חובת תשלום אגרות ותשלומי חובה אחרים דין הרשות כדין המדינה.
9. אחריות בנזיקים
לענין חוק הנזיקים האזרחיים (אחריות המדינה), התשי"ב-1952, דין הרשות כדין המדינה.
10. מועצת הרשות
(א) לרשות תהיה מועצה ובה 39 חברים שימנה נשיא המדינה; הודעה על המינוי תפורסם ברשומות.
(ב) המועצה תהיה מורכבת מאלה:
(1) עשרים ואחד חברים שיתמנו על פי המלצת השר, שתינתן לאחר התייעצות עם שר הפנים, ובהם שמונה אנשי ציבור, ששה פעילים במוסדות ובארגוני מתנדבים בתחום הטיפול באסיר, שנים מבין חברי הסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה וחברי האגודה הישראלית לקרימינולוגיה, שני נציגים של ארגון העובדים המייצג את רוב העובדים במדינה, שני נציגים של ארגוני מעבידים שלדעת השר הינם ארגונים יציגים ונוגעים לענין ונציג אחד של איגוד מקצועי המייצג את רוב העובדים הסוציאליים במדינה;
(2) נציב בתי הסוהר, המנהלים הכלליים של משרדי העבודה והרווחה, הפנים, הבינוי והשיכון, המנהל הכללי של שירות התעסוקה, מנהל האגף לשירותי תיקון ומנהל שירות המבחן למבוגרים במשרד העבודה והרווחה, מנהל אגף המשטרה ובתי הסוהר במשרד הפנים, ראש מינהל האסירים בשירות בתי הסוהר;
(3) נציג אחד של כל אחד מאלה: שר החינוך והתרבות, שר האוצר, שר המשפטים, המפקח הכללי של משטרת ישראל ורמטכ"ל צבא-ההגנה לישראל;
(4) שלושה נציגים של הארגון המייצג את המספר הרב ביותר של רשויות מקומיות בישראל ונציג אחד של הארגון המייצג את המספר הרב ביותר של מועצות אזוריות בישראל.
11. יושב ראש המועצה
(א) יושב ראש המועצה יתמנה בידי נשיא המדינה מבין חברי המועצה שמונו כאמור בסעיף 10(ב)(1), על פי המלצת השר שתינתן לאחר התייעצות עם שר הפנים.
(ב) המנהל הכללי של משרד העבודה והרווחה יכהן כממלא מקום קבוע של יושב ראש המועצה.
12. תקופת כהונה
(א) תקופת כהונתם של חברי המועצה תהיה ארבע שנים מיום מינויים; חבר המועצה שתקופת כהונתו תמה יכול להתמנות מחדש.
(ב) חבר המועצה שכהונתו תמה יוסיף לכהן עד למינוי חבר אחר במקומו, או עד למינויו מחדש, לפי הענין.
13. העברת חבר מכהונתו
נשיא המדינה רשאי, על פי המלצת השר, שתינתן לאחר התייעצות עם שר הפנים, להעביר חבר המועצה מכהונתו אם הוא -
(1) הורשע בעבירה שיש עמה קלון;
(2) איבד את הכושר הגופני או הנפשי למלא את תפקידיו;
(3) נעדר ללא סיבה מוצדקת מארבע ישיבות רצופות של המועצה.
14. חילופי חברים
התפטר חבר מועצה מתפקידו, הועבר מכהונתו או נפטר, יתמנה חבר אחר במקומו, באותה דרך בה נתמנה אותו חבר מועצה.
15. תפקידי המועצה
תפקידי המועצה יהיו:
(1) להתוות את קווי הפעולה של הרשות;
(2) להנחות את המינהלה במילוי תפקידיה;
(3) לדון בהצעת התקציב השנתי ובדין וחשבון השנתי שתגיש לה המינהלה;
(4) לדון בכל ענין הנוגע לפעילותה השוטפת ולניהולה של הרשות.
16. ועדות
המועצה רשאית למנות ועדות מבין חבריה ואף שלא מבין חבריה ולאצול להן מסמכויותיה.
17. סדרי דיון
(א) השר, בהתייעצות עם המועצה, רשאי לקבוע בתקנות הוראות בדבר מנין חוקי, דרכי כינוס המועצה וועדותיה וניהול ישיבותיהן, סדרי ההצבעה בהן לרבות ענינים שלגביהם יהיה צורך ברוב מיוחד, סמכויות יושב ראש המועצה או יושב ראש ועדה והחזר הוצאות שנגרמו לחברי המועצה, לחברי ועדות המועצה ולחברי המינהלה שאינם עובדי הרשות או עובדי המדינה עקב השתתפותם בישיבותיהן.
(ב) המועצה תקבע את סדרי עבודתה במידה ולא נקבעו בתקנות כאמור בסעיף קטן (א)
18. מנהל הרשות והמינהלה
(א) השר, בהתייעצות עם המועצה, ימנה מנהל לרשות, ורשאי הוא למנות באותה דרך סגן למנהל הרשות.
(ב) עניני הרשות ינוהלו בידי מינהלה, שתהא מורכבת ממנהל הרשות, סגנו, - אם התמנה כאמור, וחברים נוספים שימנה השר בהתייעצות עם המועצה, ובלבד שמספר חברי המינהלה לא יעלה על תשעה ושלפחות שליש מחבריה יתמנו כאמור מבין חברי המועצה שאינם עובדי המדינה.
19. סמכויות המינהלה
המינהלה מוסמכת לבצע בשם הרשות כל פעולה הדרושה למילוי תפקידיה על פי חוק זה, למעט פעולות שיוחדו בחוק זה למועצה.
20. עובדי הרשות (תיקון התשע"א- 2011)
(א) המינהלה תקבע, באישור השר, תקן לעובדי הרשות.
(ב) המינהלה תמנה את עובדי הרשות ותקבע את תפקידיהם וסמכויותיהם; מינוי עובדי הרשות יהיה לפי הכללים הקבועים למינוי עובדי המדינה, בשינויים המחוייבים לפי הענין.
(ג) תנאי עבודתם של עובדי הרשות, לרבות חברי המינהלה שהם עובדי הרשות, יהיו כתנאי עבודתם של עובדי המדינה.
(ד) ההוראות לפי חוק שירות המדינה (משמעת), התשכ"ג-1963 (בסעיף קטן זה חוק המשמעת), יחולו על עובדי הרשות כאילו היו עובדי המדינה, בשינויים המחויבים ובשינויים אלה:
(1) סמכויות השר יהיו נתונות בידי שר הרווחה והשירותים החברתיים;
(2) סמכויות המנהל הכללי יהיו נתונות בידי מנהל הרשות;
(3) בכל מקום שמדובר בו בשירות המדינה יראו כאילו מדובר ברשות;
(4) בכל מקום שמדובר בו במשרד יראו כאילו מדובר ברשות;
(5) בסעיף 32 לחוק המשמעת, במקום "מנהל כללי וסגנו לענייני מינהל ומנהל יחידת סמך" יראו כאילו נאמר "ומנהל כללי";
(6) בסעיף 49(ב) לחוק המשמעת, במקום "באוצר המדינה" יראו כאילו נאמר "בקופת הרשות";
(7) בסעיף 64 לחוק המשמעת, המילים "או לסגנו לענייני מינהל, למנהל יחידת הסמך" לא ייקראו.
21. קיום סמכויות
קיומם של המועצה, וועדותיה או המינהלה ותוקף החלטותיהם לא יפגעו מחמת שנתפנה מקומו של חבר או שהיה פגם במינויו.
22. תקציב
(א) המינהלה תכין, לתאריך שקבעה המועצה, הצעת תקציב שנתי לרשות ותגיש אותו למועצה; בנסיבות מיוחדות רשאית המינהלה להגיש הצעת תקציב לתקופה קצרה משנה וכן הצעת תקציב מילואים.
(ב) המועצה תדון בהצעת התקציב ותעביר אותה לשר, בצירוף הערותיה והמלצותיה.
(ג) השר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, יקבע את התקציב כפי שהציעה המועצה או בשינויים שימצא לנכון.
(ד) לפני קביעת התקציב כאמור בסעיף קטן (ג) יביא השר את הצעת התקציב לידיעת ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת.
23. מימון
(א) תקציב הרשות ימומן מאוצר המדינה וכן מתרומות שתקבל לפי סעיף קטן (ב).
(ב) בנוסף להקצבה מאוצר המדינה רשאית הרשות לקבל תרומות מכל אדם ולהשתמש בהן למילוי תפקידיה.
24. פיקוח
(א) הרשות תעמוד לפיקוחו הכללי של השר.
(ב) השר רשאי לדרוש מהרשות, בכל עת, דין וחשבון וכן מידע שוטף או חד-פעמי על כל ענין שהוא2 בגדר תפקידיה וסמכויותיה.
25. דיווח
הרשות תעביר מדי שנה את הדין וחשבון השנתי שלה לועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת ולשר.
26. סודיות
(א) הרשות וכל מי שהרשות פועלת בעזרתו חייבים לשמור בסוד מידע שהגיע לידיעתם עקב מילוי תפקידם ולא לגלותו אלא בביצוע המוטל עליהם לפי חוק זה.
(ב) העובר על הוראות סעיף קטן (א), דינו - מאסר ששה חדשים.
27. שמירת דינים
הוראות חוק זה אינן באות לגרוע מתפקידיהם ומסמכויותיהם של שירות בתי הסוהר, שירות המבחן וכל גוף אחר על פי כל דין.
28. תחילה
תחילתו של חוק זה ביום כ"ח באדר ג' התשמ"ד (1 באפריל 1984).
29. ביצוע ותקנות
(א) השר ממונה על ביצועו של חוק זה והוא רשאי להתקין תקנות בכל ענין הנוגע לביצועו.
(ב) השר יתקין בהתייעצות עם שר הפנים ועם המועצה ובאישור ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, תוך שנה מיום תחילתו של חוק זה, תקנות בדבר -
(1) הקמתן, דרכי פעולתן וסמכויותיהן של ועדות להכנת תכניות שיקום לאסירים לקראת שחרורם;
(2) דרכי התיאום בין הרשות לבין משרדי הממשלה, רשויות מקומיות וגופים אחרים המטפלים באסיר ובשיקומו.
_________________________________
1 ס"ח תשמ"ג, 49. תיקון תשע"א- 2011, 937. התקבל בכנסת ביום ד' בסיוון התשע"א (6 ביוני 2011); הצעת החוק ודברי הסבר פורסמו בהצעות חוק הממשלה 503, מיום כ"ז באייר התש"ע (11 במאי 2010), עמ' 990.
2 במקור מופיעה המלה שהא, כנראה מתוך טעות.
חיפוש עורך דין לפי עיר
אזור המרכז
עורך דין בתל-אביב
עורך דין ברמת-גן
עורך דין בפתח תקווה
עורך דין בבני ברק
עורך דין בראשון לציון
עורך דין בבת ים
עורך דין בנס ציונה
עורך דין במודיעין
עורך דין באזור
עורך דין בהרצליה
עורך דין בחולון
עורך דין ביהוד
עורך דין בגבעת שמואל
עורך דין בקרית אונו
עורך דין ברמלה
עורך דין ברמת השרון
עורך דין ברחובות
עורך דין באור יהודה
עורך דין בסביון
עורך דין בעמק חפר
עורך דין בבאר יעקב
עורך דין במודיעין רעות
עורך דין בגן יבנה
עורך דין בהוד השרון
עורך דין בכפר סבא
אזור השפלה והסביבה
עורך דין ביבנה
עורך דין בראשון לציון
עורך דין ברחובות
עורך דין באשדוד
עורך דין בגדרה
עורך דין בכפר רות
עורך דין במודיעין
עורך דין בשוהם
אילת
עורך דין באילת
אזור הצפון
עורך דין בחיפה
עורך דין בעפולה
עורך דין בקרית אתא
עורך דין בטבריה
עורך דין בנהריה
עורך דין בראש פינה
עורך דין בכרמיאל
עורך דין במושב ציפורי
עורך דין במעליא
עורך דין בקרית מוצקין
עורך דין בפרדס חנה-כרכור
עורך דין בקיבוץ לוחמי הגטאות
עורך דין בקיסריה
עורך דין בנוף הגליל
עורך דין בסח'נין
עורך דין בעכו
עורך דין בעמק הירדן
עורך דין בטמרה
עורך דין בירכא
עורך דין בכנרת מושבה
עורך דין בכפר החורש
עורך דין בכפר ראמה
עורך דין באור עקיבא
ירושלים והסביבה
עורך דין בירושלים
עורך דין במודיעין
עורך דין בבית-שמש
עורך דין במבשרת ציון
עורך דין בגבעת זאב
עורך דין בגיזו
עורך דין בקרני שומרון
עורך דין בשואבה
עורך דין בשורש
חיפה והקריות
עורך דין בחיפה
עורך דין בקרית ביאליק
עורך דין בקרית מוצקין
עורך דין בקריית אתא
עורך דין בקרית אתא
אזור הדרום
עורך דין בבאר שבע
עורך דין באשדוד
עורך דין באשקלון
עורך דין בגן יבנה
עורך דין בניר הבנים
עורך דין בנתיבות
עורך דין בעזר
עורך דין בערד
עורך דין בערוגות
עורך דין בקיבוץ זיקים
עורך דין בשדה עוזיהו
עורך דין בשדרות
אזור השרון והסביבה
עורך דין בנתניה
עורך דין בכפר סבא
עורך דין בהרצליה
עורך דין בחדרה
עורך דין בהוד השרון
עורך דין ברעננה
עורך דין בתל מונד
עורך דין בקיסריה
עורך דין ברמת השרון
עורך דין בכוכב יאיר
עורך דין בבני ציון
עורך דין בבנימינה
המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ
חיפוש פסיקה
בחר תחום
דיני צבא ובטחון
פשיטת רגל
דיני ספורט
דיני בנקאות
משפט ימי
דיני שטרות
עורכי דין
חדלות פירעון
ייפוי כוח מתמשך
דיני משפחה
דיני עבודה
דיני צרכנות
קניין רוחני
דיני תאגידים
הוצאה לפועל
דיני מקרקעין
מסים
ביטוח
סדר דין אזרחי
חוקתי ומנהלי
דיני חוזים
הגבלים עסקיים
נזיקין
רפואה ומשפט
פלילי
תעבורה
איכות הסביבה
גישור
משפט בינלאומי